Predsednik republike: »Slovenci živimo s kulturo«

Ljubljana, 7. 2. 2017 | sporočila za javnost, izjave

V imenu pobudnikov kampanje, Slovenskega knjižnega sejma in Zbornice knjižnih založnikov in knjigotržcev pri Gospodarski zbornici Slovenije, je listino prevzel Zdravko Kafol, predsednik upravnega odbora Slovenskega knjižnega sejma.

Predsednik republike Borut Pahor je ob prihajajočem slovenskem kulturnem prazniku predal listino o častnem pokroviteljstvu nad nacionalno knjižno kampanjo »Slovenija bere«
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Predsedniku Pahorju se je zahvalil za podporo kampanji in dejal da je pismenost brezplačna vozovnica v družbo znanja in našo skupno prihodnost. Bojan Švigelj, predsednik Upravnega odbora Zbornice knjižnih založnikov in knjigotržcev, pa je poudaril, da družba znanja ne more obstati brez družbe branja, Slovenija pa je dežela branja. V ta namen so predsedniku republike predali prvi izvod 'potnega lista v deželo branja' - z željo, da Slovenci postanejo narod bralcev, Slovenija pa država branja.

V nagovoru se je predsednik republike zahvalil vsem, ki z neizmerno srčnostjo in ambicioznostjo mlade generacijo spodbujajo k branju. »Slovenci smo edina nacija, ki kulturni praznik obeležujemo kot državni praznik. Slovenci živimo s kulturo in kot narod nas določata prav kultura in jezik,« je nagovor zaključil predsednik Pahor.

Dogodek je s svojo pesmijo pospremila ambasadorka kampanje dramska igralka in pesnica Saša Pavček. Učenci Osnovne šole Valentina Vodnika pa so predstavili pesniško zbirko, ki so jo izdali v okviru lastne založbe "Knjigoraj". V tej najmlajši in najmanjši slovenski založbi so petošolci doslej izdali že blizu 50 knjižic, ki jih sami napišejo, ilustrirajo in zvežejo. »Knjiga Pet je dve v eni: Slovenija in Branje je naša unikatna pesniška zbirka. Je logična posledica našega umskega in ročnega dela,« so v srčni zahvali predsedniku republike dejali učenci ter mu predali glineno hiško z željo, da mu bo kot svetilka pri pomembnih odločitvah.

Nacionalna kampanja “Slovenija bere” se je začela na pobudo Gospodarske zbornice Slovenije v času 32. Slovenskega knjižnega sejma lani novembra. Kampanja, ki poteka pod okriljem Slovenskega knjižnega sejma in Zbornice knjižnih založnikov in knjigotržcev pri Gospodarski zbornici Slovenije, je namenjena vsem generacijam Slovenk in Slovencev, predvsem spodbujanju branja najmlajših, spodbujanja družinskega branja, branja naglas ter branja za lahko noč, ter razvijanju bralnih navad odraslih, vse s ciljem širiti zavest o pomenu branja in knjig za blagostanje vsakega posameznika in družbe kot celote. Kampanja ima trajnostni značaj, saj se širi v knjižnice, vrtce in šole in bo tako kmalu vključevala na tisoče sodelujočih. Zaključila se bo leta 2021 z Nacionalnim letom branja.